Legislativa, kterou se řídí provoz školních jídelen

    04. 10. 2018 | Vložil: Jídelna

    1. Zásady provozu
    Provoz ŠJ se řídí vyhláškou č. 107/2005 Sb. o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů, novým školským zákonem č. 561/2004, zákonem o ochraně veřejného zdraví č. 258/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č.137/2004 o hygienických požadavcích a zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, ve znění pozdějších předpisů, vyhláškou č. 490/2000 Sb. o rozsahu znalostí a dalších podmínkách k získání odborné způsobilosti v některých oborech ochrany veřejného zdraví, nařízení ES č.852/2004 o hygieně potravin, ES č.178/2002, vyhláškou č. 84/2005 o nákladech na závodní stravování zaměstnanců.
    Označování alergenů v potravinách upravuje zákon o potravinách č. 110/97 Sb., vyhláška č. 113/2005 Sb. o způsobu značení potravin a tabákových výrobků, nařízení vlády 1169/2011/ES, zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.
    Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici u vedoucí ŠJ. Jídelníček je sestavován na základě zdravé výživy a dodržování spotřebního koše sledovaných potravin, a vyhlášky č. 107/2005Sb. ve znění pozdějších předpisů.


    2. Výdej stravy
    Stravovací dobu je nutno dodržovat z důvodu přestávky mezi jednotlivými jídly a dle systému HACCP. Školní jídelna zajišťuje možnost přídavků jídla kdykoliv o to strávník požádá při výdeji stravy, dále zajišťuje doplňování nápojů na oddělení v průběhu celého dne. Dítě se stravuje vždy, pokud je přítomno v době výdeje stravy v MŠ.

    Legislativa, kterou se řídí provoz školních jídelen

    3. Přihlášení strávníků
    Zákonný zástupce vyplní žádost o přijetí do MŠ k předškolnímu vzdělávání, na základě této žádosti bude přihlášen ke stravování.

    4. Odhlašování strávníků
    V případě nepřítomnosti dítěte v MŠ v 8.00 hodin je dítě automaticky ze stravného odhlášeno, s výjimkou individuální domluvy se zákonným zástupcem dítěte (např. pozdější příchod do MŠ vzhledem k návštěvě lékaře).

    5. Následující změny hlásit neprodleně vždy u vedoucí ŠJ
    - změna ve stravovacích zvyklostech
    - způsob placení stravného, změna čísla účtu nebo peněžního ústavu
    - změna adresy, jména, telefonního kontaktu
    - ukončení docházky – vyrovnání případných přeplatků, nedoplatků

    6. Vyúčtování přeplatků a nedoplatků
    Vyúčtování přeplatků a nedoplatků je prováděno měsíčně. Přeplatky při zálohové platbě jsou rodičům průběžně vraceny zpět na účet, případně jsou vyplaceny v hotovosti.
    Při ukončení docházky je případný přeplatek možno převést na uvedený bankovní účet zákonného zástupce nebo je možné ho vyzvednout v hotovosti v dohodnutém termínu u vedoucí ŠJ nebo na ředitelství MŠ.
    Nedoplatky jsou pravidelně sledovány a se zákonnými zástupci průběžně řešeny.

    7. Stravování během prázdnin
    Stravování dětí během svátků a prázdnin, kdy není MŠ v provozu:
    Při provozu o prázdninách je nutné nahlásit docházku dítěte předem do 15. 6. konkrétního roku.

    8. Individuální požadavky na stravování
    Školní jídelna neposkytuje dietní stravování. Přihlížíme dle potřeby k individuálním požadavkům dětí – zvláštní stravovací návyky, nechutenství, potravinové omezení, aj. Pokud má dítě ze zdravotních důvodů nařízenou úpravu stravy, je nutno tuto skutečnost doložit lékařským potvrzením od registrujícího lékaře v oboru praktického lékařství pro děti a dorost, kde je vymezeno, které potraviny mají být vyloučeny z jídelníčku. Každou úpravu stravy si rodiče dohodnou se zástupkyní ředitelky, učitelkou MŠ, vedoucí ŠJ a vedoucí kuchařkou tzv. Dohodou o rozsahu a způsobu stravování.

    9. Závěrečné ustanovení
    S vnitřním řádem školní jídelny jsou seznámeni všichni zaměstnanci i zákonní rodiče při zahájení nového školního roku. Vnitřní řád byl projednán s vedením školy a je vyvěšen na nástěnce u vedoucí ŠJ a v prostoru šaten mateřské školy.








    Podle jakého kritéria vybíráte mateřskou školu?

    Podle místa bydliště. 1203 45%
    Podle jejího zaměření. 752 28%
    Podle jiného kritéria. 716 27%

    Kontakty

    Mateřská škola Chomutov
    příspěvková organizace
    Jiráskova 4335
    430 03 Chomutov

    Ekonomické oddělení:
    tel.: 474 621 120

    Ekonom: Ing. Jitka Svobodová

    Příjem a evidence dětí:
    Emílie Šálková

    Účetní: Michaela Řeháková

    Personalistka: Danuše Kalousová
    tel.: 474 332 314

    Správce IT: Tomáš Polák
    mob.: 702 224 139

    e-mail: reditelstvi@mschomutov.cz
    telefon: 474 621 120

    Identifikátor právnické osoby:
    666 000 49
    IČO: 727 44 260
    IZO: 166 000 418

    ID datové schránky: 3tbvxbf

    Zřizovací listina: účinná od 1. 1. 2014
    tj. po změně vyplývající z usnesení ZM č.151/13 z 25. 11. 2013 a dodatky
    Zařazení do rejstříku škol: č. j: 3119/SMT/2010/5 změna názvu školy č. j.:2421/SMT/2013/3

    Zřizovatel školy:
    Statutární město Chomutov
    Sídlo zřizovatele: Zborovská 4602
    43028 Chomutov
    Vedoucí odboru školství: Bc. Dagmar Mikovcová

    Ředitelka

    Bc. Eliška Smetanová
    Tel.: 474 621 120

    Rychlá navigace


    © 2009-2019 Mateřská škola Chomutov p.o. | webdesign sixta

    Jsme partnerem Statutárního města Chomutov v projektu výstavby nového Sportovně a kulturně společenského areálu financovaného z Integrovaného plánu rozvoje města Chomutova s názvem „Areál bývalých kasáren a přilehlého okolí“, který je realizován za finanční spoluúčasti Evropské Unie z Evropského fondu pro regionální rozvoj, Regionálního operačního programu NUTS II Severozápad a České republiky.

    Významní sponzoři
    Zavřít