MŠ Pohádka - Školní Pěšina

Jsme zapojeni do projektu


    Červen 2020 - Medardova kápě – čtyřicet dní kape

    28. 05. 2020 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Vytváření prosociálních postojů.
    Vytváření povědomí o existenci ostatních kultur a národností.
    Rozvoj komunikativních dovedností a kultivovaného projevu.
    Osvojení si elementárních poznatků a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem.
    Seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu.
    Poznávání jiných kultur, osvojení si elementárních poznatků o exotických zvířatech.

    Nabídka činností
    Aktivity podporující uvědomování si vztahů, podporující sbližování a respekt k druhému
    Aktivity přibližující dítěti rozmanitost kultur
    Společné diskuse, rozhovory, komentování zážitků a aktivit, samostatný slovní projev na určité téma
    Prosociální aktivity, vedoucí děti k ohleduplnosti, ochotě rozdělit se, pomoci, chránit soukromí a bezpečí
    Aktivity zaměřené k získávání praktické orientace v obci
    Práce s literárními texty, s obrazovým materiálem, využívání encyklopedií a dalších médií

    Očekávané výstupy
    Chápat, že všichni lidé mají stejnou hodnotu, přestože je každý jiný.
    Mít povědomí o životě na jiných kontinentech, o multikulturní společnosti.
    Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady ve vhodně zformulovaných větách.
    Formulovat otázky, odpovídat, slovně reagovat.
    Dodržovat dohodnutá a pochopená pravidla vzájemného soužití a chování.
    Chovat se obezřetně při setkání s neznámými lidmi, v případě potřeby požádat druhého o pomoc.
    Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví okolního prostředí podporovat a které je mohou poškozovat, všímat si nepořádků a škod, upozornit na ně.
    Mít elementární povědomí o existenci různých národů a kultur, různých zemích.

    Experimenty
    Pokusy s vodou (přelévání, čistá x špinavá, chutě vody, skupenství vody)
    Provázkový telefon (přenášení zvuku mezi kelímky provázkem)
    Vlastnosti materiálů a jejich vliv na zvukové efekty (kuličková dráha, kuličky z různých materiálů)
    Pozorování duhy, vytváření duhy; odpařování vody po dešti (vliv barvy a teploty povrchu)
    Tvoření prasátek (slunce a zrcátko); stínohry vlastním tělem
    Barevný výbuch sopky; Kdo si dá?; Plný banánu!; Opravdu to funguje???; Sluneční hodiny; Suchý potápěč (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    O Smolíčkovi; O poslušných kůzlátkách; O panence, která tence plakala; Hraní; Návštěva z cirkusu; Doktor Bolíto  






    Květen 2020 - Ozve-li se v máji hrom, uchyť kámen nebo strom a síla tě neopustí

    15. 05. 2020 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Posilování prosociálního chování ve vztahu k druhému.
    Posilování přirozených poznávacích citů.
    Rozvoj kooperativních dovedností.
    Rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka.
    Osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví,
    bezpečí a osobní pohody.
    Rozvoj fyzické i psychické zdatnosti.

    Nabídka činností
    Činnosti zaměřené na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije
    Syslové hry, činnosti zaměřené na rozvoj zrakového a sluchového
    vnímání a paměti, koncentrace pozornosti
    Kooperativní činnosti ve dvojicích, ve skupinkách
    Poslech pohádek, vyprávění, přednes, dramatizace, zpěv
    Grafické napodobování symbolů, tvarů, čísel, písmen
    Lokomoční a nelokomoční pohybové činnosti, zdravotně zaměřené
    činnosti

    Očekávané výstupy
    Vnímat, co si druhý přeje či potřebuje, vycházet mu vstříc.
    Spolupracovat s ostatními.
    Zaměřovat se na to, co je z poznávacího hlediska důležité.
    Rozlišovat některé obrazné symboly, poznat některá písmena a číslice, napsané své jméno.
    Sledovat očima zleva doprava.
    Projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu.
    Koordinovat lokomoci a další polohy a pohyby těla.
    Vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej podle pokynu.

    Experimenty
    Zkoumání zeminy pod mikroskopem, lupou
    Růst květin za různých podmínek (bělení pampeliškových listů, květin apod.)
    Pokusy s rostlinou (světlo, voda, teplo, chlad)
    Zkoumání přírodnin (kámen, písek, zemina)
    Umělé mraveniště
    Pozorování různých druhů hmyzu – velikost, křehkost, rychlost atd.
    Namáčení přírodnin a předmětů z venku – čistota
    Kouzla s květy; Černý barevný?; Knižní dieta; Voda na horské dráze; Stříkající věc (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    Králičí maminka; O Šípkové Růžence; Pohádky skřítka Medovníčka; Tři bratři






    Březen 2020 - Na svatého Řehoře čáp letí přes moře

    28. 02. 2020 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Seznamování se světem lidí, kultury a umění.
    Vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou.
    Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách.
    Posilování prosociálního chování ve vztahu k ostatním lidem.
    Osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem.

    Nabídka činností
    Tvůrčí činnosti dramatické, hudebně pohybové podněcující estetické vnímání a tříbení vkusu
    Smysluplné činnosti přispívající k péči o životní prostředí a okolní krajinu
    Přirozené i zprostředkované poznávání přírody, sledování rozmanitostí a změn v přírodě
    Využívání přirozených podnětů, situací a praktických ukázek v životě a okolí dítěte
    Činnosti zaměřené na poznávání sociálního prostředí, v němž dítě žije
    Společná setkávání, povídání, sdílení a aktivní naslouchání druhému

    Očekávané výstupy
    Vnímat umělecké a kulturní podněty, sledovat představení se zájmem
    a hodnotit svoje zážitky.
    Porozumět, že změny jsou přirozené a samozřejmé.
    Zachycovat skutečnosti ze svého okolí a vyjadřovat své představy pomocí
    různých dovedností a technik.
    Uplatňovat své individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého.
    Respektovat potřeby jiného dítěte, dělit se s ním o hračky, pomůcky.

    Experimenty
    Pozorování zvířecí srsti pod mikroskopem
    Rychlení semen za různých podmínek
    Zkoumání produktů ze zvířat (vejce)
    Rychlení plátku zeleniny či ovoce (celer, petržel, rajče, ananas)
    Zakořenění různých druhů dřevin
    Pohyb papírových ryb v akváriu na topení
    Rozlišování teploty vody ve sklenicích hmatem
    Rostlina ve váze za různých podmínek (voda, světlo, teplota vzduchu)
    Nasávání obarvené vody papírovým kapesníkem, míchání barevných odstínů
    Trvanlivost rostlin v různých podmínkách (ve váze, zakořeněná v zemi)
    Jak těžký je vzduch?; Černo-bílá podívaná; Plavající vajíčko; Kyselé vejce (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    Včelky na výzvědách; Nalezenec; Slepička Manka slaví narozeniny; O třech prasátkách; O pejskovi a kočičce, jak pekli dort; O koťátku, které zapomnělo mňoukat; Devět; Pohádka o červené slepičce; O neposlušných kůzlátkách; Začarovaný les






    Únor 2020 - Zima blátivá nemoci rozsívá

    28. 01. 2020 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností verbálních i neverbálních.
    Osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka.
    Osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě.
    Vytváření zdravých životních návyků a postojů jako základů zdravého životního stylu.
    Rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí, vnímat a přijímat hodnoty společnosti.

    Nabídka činností
    Četba, vyprávění a poslech pohádek s etickým obsahem a poučením
    Přednes, recitace, dramatizace, zpěv
    Činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a jeho částí
    Činnosti směřující k ochraně zdraví, osobního bezpečí a vytváření zdravých životních návyků
    Aktivity seznamující dítě s různými tradicemi a zvyky

    Očekávané výstupy
    Uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému, přiznávat stejná práva druhým a respektovat je.
    Chápat slovní vtip a humor.
    Sledovat a vyprávět příběh, pohádku.
    Pojmenovat části těla, některé orgány, znát jejich funkce, mít
    povědomí o těle a jeho vývoji, znát základní pojmy užívané ve spojení
    se zdravím, s pohybem a sportem.
    Rozlišovat, co prospívá zdraví a co mu škodí.
    Mít povědomí o významu péče o čistotu a zdraví, o významu
    aktivního pohybu a zdravé výživy.
    Začlenit se do třídy a zařadit se mezi své vrstevníky,
    respektovat jejich rozdílné vlastnosti, schopnosti a dovednosti.

    Experimenty
    Stopy ve sněhu
    Rozpouštění sněhu, co všechno může obsahovat
    Pozorování vlasu pod mikroskopem
    Pozorování prachu pod lupou
    Hrnečku, vař (soda, mouka, voda, potravinářská barva)
    Mráz za oknem (pozorování kelímku s vodou, vlivu mrazu)
    Mráz a voda sladká x slaná
    Rozpínání vzduchu zahříváním (balónek v mikrovlnné troubě)
    Odpařování vody za různých podmínek
    Děravá!; Příliš mnoho prstů; Dvojité pero; Perfektní kapka; Klam pomerančového džusu (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    Jak zvířátka přezimovala; Neplechy báby Zimy; O rukavičce; Dlouhý, Široký, Bystrozraký; O zmrzlém králi; Doktor Bolíto






    Leden 2020 - Na tři krále o krok dále

    18. 12. 2019 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkcich.
    Vytváření základů pro práci s informacemi.
    Rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky.
    Uvědomění si vlastního těla.
    Vytváření pozitivního vztahu k intelektuálním činnostem a k učení.

    Nabídka činností
    Činnosti zasvěcující dítě do časových pojmů a vztahů související s denním řádem, běžnými proměnami a vývojem a přibližující dítěti přirozené časové i logické posloupnosti dějů, příběhů
    Hry a činnosti zaměřené k poznávání a rozlišování zvuků, užívání gest
    Sportovní hry na sněhu, lyžování, bruslení
    Zdravotně zaměřené činnosti
    Činnosti zaměřené k vytváření pojmů a osvojování poznatků

    Očekávané výstupy
    Chápat elementární časové pojmy, částečně se orientovat v čase.
    Chápat elementární matematické souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat.
    Vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru.
    Zvládnout základní pohybové dovednosti a prostorovou orientaci, běžné způsoby pohybu v různém prostředí.
    Zachovávat správné držení těla.
    Vnímat, že je zajímavé dozvídat se nové věci, využívat zkušenosti k učení.
    Chápat prostorové pojmy, orientovat se v prostoru i v rovině.

    Experimenty
    Sníh – změny v teple, nečistoty ve sněhu
    Sníh – barvení
    Struktura vloček pod lupou
    Výroba slunečních hodin
    Krystalizování soli
    Kresba vodou a štětcem na barevný papír
    Experimentování s rozmočeným papírem (tvarování, udržení tvaru po uschnutí)
    Období dešťů; Magický drát; Uvolni cestu!; Silné noviny? (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    Pohádky z pařezové chaloupky (Jak měli hodiny s jednou ručičkou); Jak spolu vepřík a kůzle pletli svetr; O smutné noční košilce; O dvanácti měsíčkách








    Podle jakého kritéria vybíráte mateřskou školu?

    Podle místa bydliště. 1434 45%
    Podle jejího zaměření. 881 28%
    Podle jiného kritéria. 852 27%

    Kontakty

    Mateřská škola Pohádka
    Školní Pěšina 5212
    430 04 Chomutov

    Zástupkyně ředitelky

    Bc. Monika Chloupková
    Tel.: 474 661 158
    Provoz školy: 6:00 - 16:00 hod. hod

    Rychlá navigace


    © 2009-2020 Mateřská škola Chomutov p.o. | webdesign sixta

    Jsme partnerem Statutárního města Chomutov v projektu výstavby nového Sportovně a kulturně společenského areálu financovaného z Integrovaného plánu rozvoje města Chomutova s názvem „Areál bývalých kasáren a přilehlého okolí“, který je realizován za finanční spoluúčasti Evropské Unie z Evropského fondu pro regionální rozvoj, Regionálního operačního programu NUTS II Severozápad a České republiky.

    Významní sponzoři
    Zavřít