MŠ Pohádka - Školní Pěšina

Jsme zapojeni do projektu


    Prosinec 2019 - Svatá Barbora nosí bláto do dvora

    26. 11. 2019 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Rozvoj schopnosti sebeovládání.
    Vytvoření povědomí o mezilidských morálních hodnotách.
    Rozvoj tvořivého myšlení a sebevyjádření.
    Rozvoj a kultivace mravního a estetického vnímání, cítění a prožívání.
    Osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem.

    Nabídka činností
    Poznávání různých lidských vlastností, čím se lidé mezi sebou liší a v čem jsou si podobní
    Aktivity přibližující dítěti pravidla vzájemného styku a mravní hodnoty
    Hry námětové, rytmické, pantomimické, simulační
    Poslech hudby, zvuků, zpěv, tanec, dramatizace
    Sociální a interaktivní hry, hraní rolí, dramatické činnosti, výtvarné hry a etudy

    Očekávané výstupy
    Prožívat a dětským způsobem projevovat, co cítí, snažit se ovládat své afektivní chování.
    Přistupovat k druhým lidem bez předsudků, s úctou k jejich osobě.
    Správně vyslovovat, úmyslně si zapamatovat a vybavit text, umět veřejně vystupovat.
    Těšit se z hezkých a příjemných zážitků.
    Porozumět běžným projevům vyjádření emocí a nálad.

    Experimenty
    Hry s barvou – „pekelná voda“ (černá, červená, míchání barev)
    Krájení jablka
    Voda/led – působení teploty okolí
    Tání sněhu v různých podmínkách
    Rozdíl objemu sněhu a vody po roztátí
    Obarvování sněhu
    Rozptýlení vzduchu; Magická mince; Malý stolní ohňostroj
    (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    Čertovská hrachová kaše; Čert a Káča; O zlaté rybce;
    Jak krtek ozdobil stromeček; Jak Pepík a Mikeš slavili Vánoce






    Listopad 2019 - Přijede-li Martin na bílém koni, metelice s metelicí se honí

    02. 11. 2019 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu.
    Rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám.
    Osvojení si věku přiměřených praktických dovedností.
    Osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkcich.
    Vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti s lidmi a společností.

    Nabídka činností
    Přirozené pozorování blízkého prostředí, života v něm, okolní přírody, vycházky do okolí
    Praktické činnosti, na jejichž základě se dítě seznamuje s různými přírodními látkami a materiály ve svém okolí
    Manipulační činnosti a jednoduché úkony s pomůckami, náčiním, materiálem
    Činnosti zaměřené k seznamování se s elementárními číselnými pojmy a jejich symbolikou
    Sledování událostí v obci a účast na akcích, které jsou pro dítě zajímavé

    Očekávané výstupy
    Orientovat se bezpečně ve známém prostředí i v životě tohoto prostředí.
    Všímat si změn a dění v nejbližším okolí.
    Ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku.
    Chápat základní matematické a číselné pojmy, souvislosti a podle potřeby je prakticky využívat.
    Osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké a zajímavé.

    Experimenty
    Lisování listů, výroba herbáře
    Skeletování listů
    Sádrové odlitky – stopy
    Pokusy s vodou – co plave, co se potopí
    Zkoumání kůry stromů
    Rychlá krabička; Zkouška hustoty; Jako olej a voda; Kouzlo s cukrem a kvasnicemi (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    Jak pejsek a kočička myli podlahu; Pohádky z pařezové chaloupky; Kocour v botách; Pták Ohnivák a liška Ryška; O perníkové chaloupce; O Červené karkulce






    Říjen 2019 - Na svatého Plácida slunce teplo nevydá

    27. 09. 2019 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání.
    Rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních i produktivních.
    Rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit.
    Pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit.
    Rozvoj základních kulturně společenských postojů a dovedností dítěte.

    Nabídka činností
    Záměrné pozorování objektů a jevů, zkoumání a určování jejich vlastností a charakteristických znaků
    Řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky
    Estetické a tvůrčí aktivity
    Sledování pohádek a příběhů obohacujících citový život dítěte, cvičení v projevování citů, v sebekontrole a v sebeovládání
    Přirozené i zprostředkované poznávání přírodního okolí, sledování rozmanitostí a změn v přírodě
    Přípravy a realizace společných zábav a slavností

    Očekávané výstupy
    Vědomě využívat všech smyslů, záměrně pozorovat, postřehovat, všímat si.
    Pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno.
    Ve známých a opakujících se situacích a v situacích, kterým rozumí, ovládat svoje city a přizpůsobovat jim své chování.
    Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách).
    Vnímat, že svět má svůj řád, že je rozmanitý a pozoruhodný.
    Aktivně zvládat požadavky plynoucí z prostředí školy i jeho běžných proměn.
    Být citlivé ve vztahu k živým bytostem, k přírodě i k věcem.

    Experimenty
    Hry s barvou
    Změny struktury rostlin během sušení
    Rozpouštění cukru a soli ve vodě
    Pozorování ovoce pod lupou
    Barva vylouhovaného ovoce, ochutnávka ovocného lektvaru
    Louhování voňavých druhů koření,
    změny barev, vůně
    Reakce šišky na vlhkost
    Skvělý trik s jehlou; Změna barev; Přísně tajné; Duch v balonku;
    Hrachový duch (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    O řepě; Hrnečku, vař; Dva draci; O třech medvědech; Budka;
    Zvířátka a loupežníci; Poslední krtek na světě; O Budulínkovi






    Podzimní blok BAREVNÁ PALETA

    01. 09. 2019 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Základní charakteristika integrovaného bloku

    Tematický celek je zasazen do podzimního období, zahrnuje měsíce září, říjen a listopad. Zaměřujeme se na vstup dětí do mateřské školy, poznávání nového prostředí, nových kamarádů, vytváříme si společná pravidla soužití v dětském kolektivu.
    Monitorujeme nejen změny v přírodě, ale úctu a ochranu přírody, pozorujeme stromy, keře a plody – jejich využití, ale i nebezpečí. Vnímáme barvy podzimu.
    Podzimní blok je významný především pro vytváření a upřesňování společných pravidel soužití všech aktérů (dětí, pedagogů, provozních zaměstnanců, rodičů a ostatních příchozích) v mateřské škole.






    Září 2019 - Na svatého Václava každá pláňka dozrává

    01. 09. 2019 | Vložil: Zástupkyně ředitelky

    Cíle
    Získání relativní citové samostatnosti.
    Rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat.
    Poznávání pravidel společenského soužití a jejich spoluvytváření,
    porozumění základním projevům komunikace.
    Seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému.
    Vytváření elementárního povědomí o širším přírodním prostředí, jeho vývoji a neustálých proměnách.
    Vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti s lidmi a společností.

    Nabídka činností
    Činnosti přiměřené silám a schopnostem dítěte, v nichž může být dítě úspěšné
    Sociální, interaktivní a společenské hry, kooperativní činnosti
    Spoluvytváření přiměřeného množství jasných a smysluplných pravidel soužití ve třídě
    Přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm
    Seznamování dítěte s elementárními dítěti srozumitelnými reáliemi o naší republice

    Očekávané výstupy
    Odloučit se na určitou dobu od rodičů a blízkých, být aktivní i bez jejich opory.
    Uvědomovat si svou samostatnost, vyjádřit svůj názor, postoj.
    Navazovat kontakty s dospělým, komunikovat s ním, respektovat ho.
    Přirozeně a bez zábran komunikovat s druhým dítětem, navazovat a udržovat dětská přátelství.
    Osvojit si elementární poznatky o okolním prostředí, které jsou dítěti blízké.
    Mít povědomí o širším společenském a kulturním prostředí i jeho dění.

    Experimenty
    Pozorování kaštanů - působení světla, tmy; sušení plodů – vzhled při sběru a po usušení; listy – sběr, volné sušení x lisování; obarvování vody krepovým papírem, rozdíl mezi původním a obarveným papírem; jar a potravinářské barvy v mléce; nasávání obarvené vody papírovým kapesníkem, míchání barevných odstínů; spirála z papíru nad tepelným zdrojem; Neviditelná červená; Mizející barvy; Líné mince; Hadí tanec (50 báječných experimentů)

    Doporučené pohádky
    Ovečka s černou skvrnou; Vítek jde do školy; O Palečkovi; O princezně na hrášku; O ošklivém káčátku; Pohádka o červené slepičce; Včely a mouchy; O Koblížkovi








    Podle jakého kritéria vybíráte mateřskou školu?

    Podle místa bydliště. 1306 45%
    Podle jejího zaměření. 808 28%
    Podle jiného kritéria. 769 27%

    Kontakty

    Mateřská škola Pohádka
    Školní Pěšina 5212
    430 04 Chomutov

    Zástupkyně ředitelky

    Bc. Monika Chloupková
    Tel.: 474 661 158
    Provoz školy: 6:00 - 16:00 hod. hod

    Rychlá navigace


    © 2009-2019 Mateřská škola Chomutov p.o. | webdesign sixta

    Jsme partnerem Statutárního města Chomutov v projektu výstavby nového Sportovně a kulturně společenského areálu financovaného z Integrovaného plánu rozvoje města Chomutova s názvem „Areál bývalých kasáren a přilehlého okolí“, který je realizován za finanční spoluúčasti Evropské Unie z Evropského fondu pro regionální rozvoj, Regionálního operačního programu NUTS II Severozápad a České republiky.

    Významní sponzoři
    Zavřít